عمل جراحی لیفت بازو (براکیوپلاستی)

عمل لیفت بازو، یا به عبارت دقیق‌تر براکیوپلاستی، یک جراحی زیبایی است که به منظور بهبود فرم و شکل بازوها انجام می‌شود. این عمل جراحی به افرادی کمک می‌کند که با مشکلاتی مانند افتادگی پوست بازو، پوست شل و چروکیده، یا افزایش چربی در این منطقه روبرو هستند.

هدف اصلی از لیفت بازو، کشیدن پوست اضافی و شل شده بازوها، به ویژه در قسمت بالای بازوها، است. عمل لیفت بازو به تنظیم و اصلاح زیبایی بازوها کمک می‌کند. این عمل معمولاً با برش‌های جراحی استراتژیک بر روی پوست انجام می‌شود تا پوست شل را به حالتی کشیده‌تر و جوان‌تر ترتیب دهد. در برخی موارد، عمل لیپوساکشن همراه با لیفت بازو انجام می‌شود تا چربی‌های اضافی نیز از بازوها برداشته شود.

عمل لیفت بازو نیازمند جراحان متخصص در جراحی پلاستیک با تجربه است و برای انتخاب جراح مناسب، انتخاب یک فوق‌تخصص در زمینه جراحی پلاستیک با دانشنامه بورد مرتبط است. این عمل جراحی می‌تواند به افرادی که به دنبال بهبود ظاهر بازوهای خود هستند، ارتقاء زیبایی و اعتماد به نفس بخشد.

عمل-لیفت-بازو-یا-براکیوپلاستی-بهبود-فرم-بازوها1

گام نخست: انتخاب جراح قابل اعتماد

برای انجام عمل جراحی پلاستیک برای بهبود فرم و زیبایی بازوها یا با هدف بازسازی، انتخاب مناسب یک جراح پلاستیک ضروری است. انتخاب یک جراح قابل اعتماد از جمله اقدامات اساسی در این راه می‌باشد. یکی از معیارهای مهم برای انتخاب مناسب یک پزشک، داشتن دانشنامه بورد در جراحی پلاستیک است. از جراح مورد نظر سوال کنید که آیا دانشنامه بورد در جراحی پلاستیک دارند یا خیر. این دانشنامه تنها مدرکی است که نمایانگر صلاحیت فرد برای انجام جراحی پلاستیک در تمامی نواحی بدن است.

یک فوق‌تخصص در جراحی پلاستیک برای کسب دانشنامه بورد باید مطابق استانداردهای زیر عمل کند:

  • فارغ‌التحصیل یک دانشکده پزشکی معترف به آن باشد.
  • پس از اتمام دانشکده پزشکی، حداقل چهار سال آموزش در جراحی عمومی را با موفقیت پشت سر گذاشته و سپس حداقل سه سال دوره دستیاری فوق‌تخصص جراحی پلاستیک را گذرانده باشد.
  • در تمام آزمون‌های کتبی و شفاهی مرتبط با جراحی پلاستیک موفقیت آمیز باشد.

اعضای رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

  • فارغ‌التحصیل رشته جراحی پلاستیک از یکی از دانشگاه‌های تأیید شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.
  • هر سال به دوره‌های بازآموزی جراحی پلاستیک شرکت کرده باشند.
  • اعمال جراحی را تنها در مراکز درمانی مجاز و تأیید شده انجام دهند.
  • اصول علمی و قوانین را رعایت کرده و از منشور اخلاقی انجمن پیروی کنند.

دانش، ارزشی بزرگ است

شما یک فرد باهوش، کنجکاو و همیشه در تمامی زمینه‌ها جستجوگر هستید و دوست دارید تا بهترین نسخه از خودتان را ارائه دهید. اگر به دنبال انجام عمل لیفت بازو یا ران هستید، باید مطمئن شوید که تصمیم درستی می‌گیرید.

بهبود ظاهر با عمل لیفتینگ بازو (کشیدن پوست بازو)

تغییرات در وزن بدن، رشد سن، یا حتی عوامل وراثتی ممکن است منجر به افتادگی پوست بازو شوند و ظاهر چین خورده‌ای به وجود آورند. ورزش ممکن است قوای عضلات بازو را افزایش دهد و توان پایه عضلات بازو را بهبود بخشد، اما نمی‌تواند پوست اضافی که ارتجاع پوست را از دست داده است را تنگ کند یا بافت پوستی ضعیف و تجمع موضعی چربی را به حالت ایده‌آل بازگرداند.

اگر پوست پایینی بازوها به علت وجود پوست اضافی یا چربی اضافی در این منطقه به افتادگی و شلی دچار شده و ظاهر چروکیده‌ای به خود گرفته است، لیفتینگ بازو (کشیدن پوست بازو) می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. این عمل جراحی بهبود ظاهر بازوها را به ارمغان می‌آورد و به شما کمک می‌کند تا به ظاهری جوان‌تر و تناسبی دست پیدا کنید.

لیفت بازو (براکیوپلاستی): بهبود شکل و ظاهر بازوها

لیفت بازو، یا به عبارت دقیق‌تر براکیوپلاستی، یک جراحی زیبایی است که هدف اصلی آن بهبود فرم و شکل بازوها می‌باشد. این عمل جراحی به کاهش پوست اضافی و چربی‌های تجمع یافته در ناحیه زیر بغل تا آرنج می‌پردازد. با اصلاح پوست و کشیدن آن، شکل بازوها به صورت چشمگیری بهبود می‌یابد. عمل لیفت بازو منجر به ایجاد یک ظاهر با قوام و مناسب در این منطقه می‌شود.

یک نکته ویژه در مورد این عمل جراحی این است که برای تصور بهتر نتایج، یک اسکار (جای زخم) روی قسمت داخلی بازوی عمل‌شده به جا خواهد ماند.

عمل لیفت بازو چیست؟

لیفت کردن بازو یا براکیوپلاستی، یک عمل جراحی است که ناحیه زیر بغل تا آرنج را مجدداً شکل می‌دهد. این عمل اغلب در موارد زیر اجرا می‌شود:

  • کاهش پوست اضافی و چروک‌های آن، که افتادگی و شلی ایجاد کرده‌اند.
  • کشیدن و صاف کردن بافت‌های نگهدارنده، که شکل بازو را تعیین می‌کنند.
  • کاهش چربی‌های موضعی که در بازو تجمع یافته‌اند.

آیا این عمل برای من مناسب است؟

لیفت بازو برای افرادی مناسب است که دارای مشکلاتی مانند پوست بازوی اضافی، شل و چربی اضافی در این منطقه هستند. افرادی که وزن ثابتی دارند و افزایش وزن زیادی نداشته باشند، نیز می‌توانند از این عمل جراحی بهره‌برداری کنند. افراد باید در وضعیت سلامتی مناسبی باشند و مشکلات پزشکی خاصی نداشته باشند. همچنین، افرادی که به سیگار نیز عادت ندارند، برای انجام این عمل مناسب‌تر هستند.

عمل-لیفت-بازو-یا-براکیوپلاستی-بهبود-فرم-بازوها

طی مشاوره، چه انتظاراتی دارید؟

میزان موفقیت و بی خطر بودن عمل لیفت بازو تا حد زیادی به انتخاب درست و کامل شما، طی مشاوره بستگی دارد. شما باید به سوالاتی در مورد سلامت، خواسته‌ها و شیوه زندگی خود پاسخ دهید.

مواردی که برای بحث در مورد آن‌ها باید آماده بود:

  • چرا می‌خواهید این عمل را انجام دهید، توقعات شما از نتیجه عمل چیست؟
  • وضعیت طبی، حساسیت دارویی و درمان‌های طبی.
  • مصرف دارو، ویتامین، داروهای گیاهی، الکل، سیگار و مواد.
  • سابقه عمل جراحی.

جراح شما باید:

  • وضعیت سلامتی شما و عوامل خطرزا را ارزیابی و بررسی کند.
  • برای پرونده پزشکی، از شما عکس بگیرد.
  • انتخاب‌های پیش روی شما را بررسی کرده و یک راه درمانی مناسب پیش پای شما بگذارد.
  • در مورد نتایج عمل لیفت بازو و خطرات احتمالی آن بحث کند

آماده شدن برای عمل

قبل از عمل ممکن است از شما خواسته شود تا:

  • آزمایش خون دهید.
  • داروهای خاصی را مصرف نمایید یا داروهای خود را تغییر دهید.
  • از مدتی قبل از عمل، سیگار نکشید.
  • آسپرین، داروهای ضدالتهابی و داروهای گیاهی مصرف نکنید زیرا باعث افزایش احتمال خونریزی خواهد شد.
  • نوشیدن مقدار کافی اب ومایعات قبل وبعد از جراحی برای بهبود وریکاوری ونتایج بهتر ضروری است.

دستورالعمل‌های خاص

  • روز عمل چه کار باید بکنید.
  • نوع بیهوشی شما.
  • مراقبت‌های بعد از عمل و پیگیری‌های لازم.

جراح پلاستیک شما در مورد مکانی که عمل انجام خواهد شد، با شما صحبت خواهد کرد. عمل کشیدن پوست یا لیفتینگ در مرکز جراحی محدود و بیمارستان قابل انجام است.

موردی که نیاز به کمک خواهید داشت:

اگر عمل لیفت بازوی شما در یک مرکز سرپایی انجام می‌شود، حتما برای آمدن و رفتن با شخصی هماهنگ کنید که همراه شما باشد و حداقل شب اول بعد از عمل هم شخصی نزد شما بماند.

روش‌های غیر جراحی جایگزین عمل لیفت بازو

برای بهبود ظاهر بازوها، چندین روش غیر جراحی وجود دارد که می‌توان به جای عمل جراحی لیفت بازو از آن‌ها استفاده کرد.

مزوتراپی

مزوتراپی یک روش غیر جراحی است که محلولی شامل اسیدهای آمینه، داروها و ترکیبات طبیعی را در لایه میانی پوست تزریق می‌کند. این روش برای کاهش چربی‌های اضافی و کشیدن پوست استفاده می‌شود. در شرایطی که میزان چربی و پوست اضافی زیاد نباشد، مزوتراپی ممکن است جایگزین مناسبی برای عمل جراحی لیفت بازو باشد. نتایج مزوتراپی در ۴ تا ۸ هفته بعد از عمل قابل مشاهده هستند.

لیپوساکشن واسر (Vaser)

لیپوساکشن واسر یک نوع از عمل لیپوساکشن غیر تهاجمی است. در این روش، محلول‌هایی زیر پوست تزریق می‌شوند که چربی‌ها را تجزیه می‌کنند و بدن آن‌ها را دفع می‌کند. این عمل همچنین در کشیدن و رفع افتادگی پوست مؤثر است، اما اگر پوست اضافی در بازوها زیاد باشد، ممکن است جایگزین خوبی برای جراحی لیفت بازو نباشد.

لیپودیسالو

لیپودیسالو نیز یک عمل لیپوساکشن غیر تهاجمی برای کاهش چربی‌های اضافی و کشیدن پوست است. این عمل مشابه لیپوساکشن واسر است و محلول‌های مختلفی به محل بازوها تزریق می‌شود. تزریقات لیپودیسالو در چند جلسه متوالی انجام می‌شود و نتایج آن بعد از ۴ تا ۸ هفته مشاهده می‌شوند.

ترماژ

ترماژ یک روش لاغری غیر جراحی است که از پرتوهای لیزر استفاده می‌کند. این عمل با گرم کردن پوست و تقویت تولید کلاژن در پوست، بافت‌های پوستی را تقویت می‌کند و افتادگی پوست را بهبود می‌بخشد. نتایج ترماژ پس از ۴ تا ۶ هفته قابل مشاهده هستند و دوره بهبودی آن نیز بسیار کوتاه است.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی یک روش کم هزینه برای کاهش چربی‌های اضافی و پوست اضافی بازو است. این روش با گرم کردن پوست، جابه‌جایی سلول‌های چربی و تقویت گردش خون در محل ماساژ کارآیی می‌کند. این روش نیاز به جلسات متعدد درمانی دارد تا نتایج مشهود شوند. همچنین ماساژ درمانی ممکن است در برطرف کردن سلولیت‌های بازو مؤثر باشد.

جراحی لیفت بازو همراه با لیپوساکشن یک روش بسیار موثر برای بهبود فرم و شکل بازوها بدون به خود باقی گذاشتن نشان زخم است. از این روش می‌توان برای حذف نقاطی که پس از عمل‌های جراحی پیشرفته نظیر جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی بر روی بازوها باقی می‌مانند، استفاده نمود. این جراحی عمدتاً با دیگر عمل‌ها و جراحی‌های متعددی انجام می‌شود و برای لیپوساکشن بازو از دستگاه لیپوساکشن بادی جت (Body-Jet) استفاده می‌شود. دستگاه بادی جت یک روش ایمن و آرام برای انجام لیپوساکشن است که چربی‌ها به وسیله اسپری آب از ناحیه مورد نظر تخلیه می‌شوند.

این جراحی لیفت بازو اغلب همراه با لیپوساکشن دیگر نواحی از بدن نظیر شکم، پهلوها و ران‌ها انجام می‌شود. همچنین، می‌توان این عمل را به صورت همزمان با دیگر جراحی‌های زیبایی مانند جراحی زیباسازی سینه یا جراحی شکم (آبدومینوپلاستی) انجام داد.

نکات مهم درباره مزایا و خطرات جراحی لیفت بازو:

تصمیم گیری برای انجام جراحی لیفت بازو به طور کاملاً شخصی است. اگر منافع مرتبط با آن برای شما مناسب بوده و شما از خطرات و عوارض احتمالی آن آگاهی داشته باشید، می‌توانید تصمیم به انجام آن بگیرید. در اینجا از شما خواسته می‌شود تا فرم رضایت نامه را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که شما به طور کامل از جراحی آگاهید و با تمامی خطرات و عوارض احتمالی آن آشنا هستید.

خطرات ممکن شامل موارد زیر هستند:

  1. جدا شدن گسترده ندرت زخم.
  2. نکروز بافت چربی عمقی پوست.
  3. آسیب به ساختمان‌های داخلی مانند اعصاب، عروق خونی، عضلات و ریه‌ها.
  4. درد ممکن است پایدار باشد.
  5. خطر تشکیل لخته در وریدهای عمقی و عوارض قلبی و ریوی.
  6. بخیه‌های داخلی ممکن است در سطح پوست قابل مشاهده یا التهابی ایجاد کنند.
  7. احتمال نیاز به جراحی مجدد.
  8. ظهور ناخواسته ندرت ندرت زخم.
  9. خونریزی زیر پوستی (هماتوم).
  10. عفونت.
  11. تجمع مایع.
  12. خطرات مربوط به بیهوشی.
  13. ترمیم کند و آهسته زخم.
  14. از دست رفتن پوست.
  15. تشکیل لخته خون.
  16. بی حسی یا تغییرات حسی دیگر در پوست.
  17. تغییرات در رنگ پوست یا تورم مداوم.

علاوه بر این، عوارض دیگر و خطرات احتمالی قبل از انجام جراحی باید کاملاً بررسی شوند. اطمینان حاصل کنید که تمامی سوالات خود را به جراح پلاستیک خود مطرح کرده و احتیاجات شما را به صورت کامل بررسی کنید. انجام مشورت دقیق با پزشک متخصص و تحقیقات کافی به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در مورد جراحی خود بگیرید.

دوران بهبودی

پس از جراحی، منطقه برش با یک پانسمان یا بانداژ پوشانده می‌شود. به منظور کاهش تورم، ممکن است بازوی شما با استفاده از پانسمان فشاری یا بانداژ الاستیکی فشرده شود. برای تخلیه مایعات یا خونی که ممکن است در محل جمع شده باشد، یک لوله نازک موقت به نام درن زیر پوست شما قرار داده می‌شود.

شما دستورالعمل‌های خاصی دریافت خواهید کرد، از جمله:

  1. چگونگی مراقبت از محل عمل و مراقبت از درن گذاشته شده.
  2. داروهایی که باید مصرف کنید تا بهبودی کامل شما ادامه یابد و احتمال عفونت کاهش یابد.
  3. توصیه‌های ویژه در مورد محل عمل.
  4. برنامه پیگیری برای سلامتی عمومی شما و زمانی که باید جهت مراجعه به جراح پلاستیک تعیین شود.
  5. حتماً از جراح خود در مورد پیشرفت تخصصی دریافت نمایید.

نتایج، طولانی مدت خواهند بود

نتایج لیفت بازو به مدت طولانی مدت خواهد بود، به شرطی که وزن شما در مقیاس ثابت باشد و تناسب عمومی بدن حفظ شود. در طی فرآیند پیری طبیعی، برخی نقاط بدن ممکن است از سفتی خود از دست دهند، اما اغلب تغییرات ایجاد شده توسط جراحی لیفت بازو، پایدار خواهند ماند.

هزینه جراحی لیفت بازو

هزینه جراحی لیفت بازو ممکن است متغیر باشد و به موارد مختلفی اعتماد کند. این هزینه به تجربه و مهارت جراح، نوع عمل و مکان اجرای عمل وابسته است. در انتخاب جراح خود، باید به دقت مهارت‌ها و تجربه او را ارزیابی کرده و هزینه را به عنوان یک عامل تعیین‌کننده در نظر بگیرید.

سوالاتی که از جراح پلاستیک خود می‌پرسم

برای بهترین نتیجه و اطمینان از انتخاب جراح پلاستیک مناسب، می‌توانید از او سوالات زیر را بپرسید:

  1. کجا و به چه صورت این عمل انجام می‌شود؟
  2. کدام روش جراحی برای من مناسب است؟
  3. در مورد نوع و مکان برش‌های جراحی چه توصیه‌هایی دارید؟
  4. مدت زمان دوره بهبودی من چقدر خواهد بود و چه نیازهایی دارم؟
  5. خطرات و عوارض احتمالی چیست؟
  6. چگونه باید عوارض را مدیریت کنم؟
  7. در صورت ناراضی بودن از نتیجه، چه گزینه‌هایی برای من وجود دارد؟
  8. توقعات من از نتایج چیست؟
  9. آیا شما دارای مدرک جراحی پلاستیک هستید؟
  10. آیا شما عضو انجمن جراحان پلاستیک هستید؟
  11. آیا شما تخصص جراحی پلاستیک را دارید؟
  12. چند سال تجربه در انجام این عمل دارید؟
  13. در کدام بیمارستان‌ها این عمل انجام می‌شود؟
  14. آیا این مرکز یا مطب دارای مجوز قانونی است؟
  15. تعداد انجام این عمل توسط شما تاکنون چقدر بوده است؟
  16. آیا من کاندید مناسبی برای این عمل هستم؟چه اقداماتی برای حصول بهترین نتیجه باید انجام دهم؟
  17. بررسی و بحث این سوالات با جراح پلاستیک شما به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در مورد جراحی خود بگیرید.
بررسی و بحث این سوالات با جراح پلاستیک شما به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در مورد جراحی خود بگیرید.
مطالب مرتبط: